L AMERIQUE A SANCOINS Index du Forum

L AMERIQUE A SANCOINS
Pour les amateurs de voiture américaines V8 L6 Harley Davidson et Rock'n'Roll

 FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Charger '68

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L AMERIQUE A SANCOINS Index du Forum -> Passions autos,motos, tracteurs, moteurs -> RESTOMOD
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
P'titRaisin


Hors ligne

Inscrit le: 09 Juil 2008
Messages: 2 336
Localisation: Brière County

MessagePosté le: Jeu 24 Sep - 11:35 (2009)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

Voilà des photos d'une Charger 1968 que je viens de trouver.
















Les jantes Edelbrock normalement dédiées aux Mustang lui vont bien je trouve.
Par contre, un peu inutile les gros caissons dans le coffre (a moins que c'est pour écouter du R'n'R à fond les ballons!) Mais faut avouer que la finition est pas mal du tout.
Elle est simple, mais je pense que c'est ça qui fait son charme...

Et vous, qu'en pensez vous?
_________________
Talk less. Do more.


Revenir en haut
Publicité






MessagePosté le: Jeu 24 Sep - 11:35 (2009)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Revenir en haut
DOCCHARGER
Administrateur

Hors ligne

Inscrit le: 29 Fév 2008
Messages: 10 095
Localisation: sancoins

MessagePosté le: Jeu 24 Sep - 13:32 (2009)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

 Les jantes j'aime pas du tout , colere et alors le coffre je prefere mon reservoir de GPL heureux
  Pour le reste elle est tres belle  , a tout point de vue y compris le compartiment moteur tres dépouillé frdx
_________________
si votre voiture tient pas la route c'est que vous allez trop vite
http://www.fdesouche.com/


Revenir en haut
Leroy17


Hors ligne

Inscrit le: 24 Juil 2008
Messages: 2 277
Localisation: Essonne

MessagePosté le: Jeu 24 Sep - 17:56 (2009)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

Elles ne sont pas un trop petites les trois roues de secours dans le coffre ?  Shocked

Je rajoute ça mort de rire   des fois que ...
_________________
Cadillac Sedan de ville 1972
Citroen C5 V6 Exclusive 2000


Dernière édition par Leroy17 le Jeu 24 Sep - 21:04 (2009); édité 1 fois
Revenir en haut
JM-Cad


Hors ligne

Inscrit le: 04 Juil 2009
Messages: 874
Localisation: St Malo de Guersac

MessagePosté le: Jeu 24 Sep - 21:01 (2009)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

Ca fait rêver n'est ce pas  TIRE LANGUE coucou c'est pôpa TURLUTU
A+jm.....schuss.....
_________________
Jean-Marc



Revenir en haut
PICHOUNET442


Hors ligne

Inscrit le: 12 Jan 2009
Messages: 2 569
Localisation: NICE

MessagePosté le: Ven 25 Sep - 15:27 (2009)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

A part les jantes que je trouve pas assez agressives et un peu rikiki et le coffre qui fait boum boum, (je suis sur
que le gars écoute du rap...) elle est superbe. Bon moi je dis çà en attendant j'ai rien, c'est histoire de trouver
quelques chose qui cloche, la jalousie quoi... CHUT


Revenir en haut
P'titRaisin


Hors ligne

Inscrit le: 09 Juil 2008
Messages: 2 336
Localisation: Brière County

MessagePosté le: Sam 26 Sep - 17:10 (2009)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

PICHOUNET442 a écrit:
A part les jantes que je trouve pas assez agressives et un peu rikiki et le coffre qui fait boum boum, (je suis sur
que le gars écoute du rap...) elle est superbe. Bon moi je dis çà en attendant j'ai rien, c'est histoire de trouver
quelques chose qui cloche, la jalousie quoi... CHUT
Ah bon t'aimes pas... C'est dommage, je voulais te l'offrir! Bon bah c'est pas grave je la rends... TURLUTU
_________________
Talk less. Do more.


Revenir en haut
PICHOUNET442


Hors ligne

Inscrit le: 12 Jan 2009
Messages: 2 569
Localisation: NICE

MessagePosté le: Sam 26 Sep - 17:15 (2009)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

NAN NAN C'est bon je ferai avec....tu peux me l'offrir, je changerai les jantes et les vendrai à un chicanos;. mort de rire

Revenir en haut
P'titRaisin


Hors ligne

Inscrit le: 09 Juil 2008
Messages: 2 336
Localisation: Brière County

MessagePosté le: Ven 5 Mar - 21:17 (2010)    Sujet du message: Charger '68 Répondre en citant

Certains aimeront, d'autres pas...


GUEST BLOG:KEVIN CEDERWALL>>
'68 DODGE CHARGER BUILD

Filed under: Muscle, Mopar, Pro Touring, dodge, Readers Rides, guest blog, charger
 

Hey Speedhunters,
My name is Kevin Cederwall from Walnut Creek California. I’ve been working on cars and dreaming about having a nice one of my own since before I could even drive. I got extremely lucky though when the opportunity to pick up one of my relative's 68 Dodge Charger came along.
This whole process started about 3-4 years ago at around the age of 16, when I picked the car up from his house not knowing what I was getting myself into. But I learned quickly and started with tinkering on the car, with mostly small projects.
When I picked up the car, it had been sitting for 20 or so years without being run, and had acquired a nice thick layer of dust and dirt all over it.
Above is how it looked when I first picked it up.

I started out by doing some small stuff to get it to run, like new ignition, starter, and fuel system. I finally got it to run the first time, and it was a moment that I will never forget. I drove the car for a while in this state, but I soon realized the engine and transmission were most likely on their last legs.
I finally pulled the trigger and decided to make something of the car. Up until this point I had not known what I really wanted to do with the car, but after seeing multiple “pro-touring” style cars, and as the “stance movement” was gaining momentum I decided how I really wanted the car. My ultimate goal was, and still is to have a car that has so much presence and personality that you cannot ignore it.
 

With that in mind I pulled out the old grimy engine and began on a long journey of research, finding parts, and finally building the motor.  I decided to take the stock 383 cubic inch motor and stroke it out to about 438 cubic inches. I could have done a 440 motor swap for about the same price, but I kind of wanted to keep the original motor in it, and the 383 block is lighter than the block I would swap it with.
 

The motor should be making around 400 horsepower at the crank and more than that in torque. However I have not dyno’d it yet, and this is just speculation at this point. I wanted to have plenty of power, while still keeping the engine streetable, and this setup did exactly that.

The car looked decent as sitting as it was, but I firmly believe that the wheels of a car can make or break the look. I stumbled upon a killer deal for some DPE wheels that I just could not refuse. However I didn’t know what offsets and widths would fill up the wheel wells, since not many people in the muscle car community go for the filled out fenders/stanced look.  The specs for the wheels are: DPE R05 fronts: 18x9 0 offset, rear: 18x10 0 offset.

I then lowered the car more, and added a few goodies, such as adjustable upper control arms, a LSD, and a front spoiler to improve the overall look. After all of that, this is about how the car looks now.

I also took the car to an autocross just to see how it does before it gets any new suspension parts, and it did fairly decent for such a heavy car.
The car still has a long ways to go, and the stance is not nearly perfected yet, but I love the car and especially all the looks I tend to get while driving it. This car is also pretty much daily driven, so progress can be slow, but there is always something that needs to get done on it.
Just a few of my future plans for the car are:
Perfecting the stance:
     -Slight drop in the front and a definite large drop in the rear 3” or more
-Possibly new set of wheels or spacers
-Lots of suspension and steering upgrades for a more firm and controllable ride
-Disc brake setup, possibly from a dodge viper
-Manual transmission swap
-New interior stuff, and eventually new paint and body work.

So that’s my car, and a bit of its story, I hope guys like it and its worthy of your site. I’ve been reading your blog for quite a while, and I love the type of cars you guys feature, especially the variety of cars you seem to show. I am also a pretty big fan of the drifting scene, and I jointly owned a drift car that we used in a few events.
Keep up the good work!
-Kevin Cederwall
_________________
Talk less. Do more.


Revenir en haut
Contenu Sponsorisé






MessagePosté le: Aujourd’hui à 07:45 (2016)    Sujet du message: Charger '68

Revenir en haut
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L AMERIQUE A SANCOINS Index du Forum -> Passions autos,motos, tracteurs, moteurs -> RESTOMOD Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | créer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com